czwartek, 18 czerwca 2015

Kontrowersyjne kampanie społeczne

Nadal nie milkną głosy oburzenia/zachwytu wywołanego kampanią "Nie odkładaj macierzyństwa na potem", o której pisałam. Pojawiło się sporo przeróbek i parodii, również w wydaniu celebrytów
Jest więc klikalność, jest szum. Na ogół jednak od tego się w ciążę nie zachodzi, trudno więc uznać to za wyznacznik sukcesu kampanii. Jeśli fundacja stojąca za tą kampanią chce nie tylko stygmatyzowania kobiet, chciałaby natomiast zwrócić uwagę na ew. problemy z późnym macierzyństwem, powinna zadbać o poprawę edukacji seksualnej, gdzie młodzi ludzie płci obojga dowiadują się o funkcjonowaniu ich organizmów, również o zmianach zachodzących z wiekiem w tychże organizmach. No ale temat edukacji seksualnej jest taaaki kontrowersyjny, lepiej go nie ruszać, bo jeszcze można zostać posądzonym o jakieś antypaństwowe zapędy. 

Lubię niebanalne kampanie społeczne; nie zawsze im bardziej kontrowersyjne, tym lepsze, jednak te przyciągające uwagę bywają skuteczniejsze. 

Oto kilka z moich ulubionych:

Temat mi bliski, czyli pierwsza pomoc. Bo KAŻDY powinien znać podstawy.

Super Sexy CPR (czyli ABC, podstawy pierwszej pomocy, resuscytacja krążeniowo-oddechowa. Nie jestem zwolenniczką wykorzystywania nagości w absolutnie wszystkich reklamach, jednak w tym wypadku wybaczam ;) )

I rekoczyn Heimlicha:


Wiedzieliście, że kultowy utwór Bee Gees Stayin Alive idealnie współgra z tempem wykonywania ucisków klatki piersiowej poszkodowanego? Kampania British Heart Foundation promuje Hands only CPR (ponieważ samymi uciśnieciami klatki można sporo zdziałać; kampania skierowana zwłaszcza do tych, co to się "brzydzą"). Poza dobrą muzyką również genialny klimat i aktorstwo - kampania jest gangsterska, w roli głównej Vinnie Jones, znany m.in. z filmu "Przekręt"

Jest też wersja dziecięca, z minigangsterami ^^

A skoro gangsterskie klimaty, to oczywiście wspaniała polska produkcja - Mafia dla psa, www.siepomaga.pl/dlapsa. Wykpiwa przy okazji te sztampowe akcje, na które mało kto zwraca uwagę. Plus życiowa rola Piotra Cyrwusa!



Czytanie jest do dupy: 

Plus:

Fundacja Rak'n'Roll o raku prostaty:


Indyjska kampania Don't talk while he/she drives




4 komentarze:

  1. Świetny post ;) Masz dużo ciekawych tematów do pisania :) Twój blog super się rozwija oby tak dalej ;) !

    Zapraszam również do mnie ;) Z góry bardzo dziękuje za każde odwiedziny i komentarz :)
    http://victoriablog63.blogspot.com/2015/06/kazda-chwile-cen-jakby-bya-ta-ostatnia.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kampania "Nie zdążyłam" to katastrofa. Zwłaszcza w porównaniu z tymi, które tutaj wymieniasz. Co prawda, sama też mam obiekcje co do wykorzystywania nagości (bo jest jej stanowczo za dużo, i w reklamach, i w filmach, i uważam, że to ma zły wpływ na ludzi), tutaj też niekoniecznie mi się podoba, ale doceniam pomysłowość twórców :) Urzekła mnie za to Mafia dla psa i Czytanie jest do dupy. To się dopiero nazywa POMYSŁ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam o jeszcze jednej fajnej, może przy ewentualnej następnej kompilacji ją dodam. Chodzi mi o akcję PETA na rzecz promowania kastracji/sterylizacji zwierząt z udziałem Sashy Grey, pt."Too much sex can be bad for you" :D

      Usuń
  3. Odnośnie opisywanej tematyki to polecam dobry blog o kampaniach społecznych - prace o kampaniach społecznych. Materiały i prace na ten temat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam do obserwowania :)